ח.נ.א שומרת על השקט בספריה הלאומית

פרויקט הטיפול האקוסטי במערכות הקירור של הספרייה הלאומית, בניהול אלקטרה, הציב אתגרים ייחודיים. הפרויקט דרש רמות רעש נמוכות במיוחד, בהתאם לצורך של הספרייה בסביבה שקטה

טיפול אקוסטי במערכות האיוורור והמיזוג בספרייה הלאומית

פרויקט דגל בישראל

שם הלקוח: אלקטרה – עבור הספריה הלאומית

סוג תעשיה: מבני ציבור

מיקום: ירושלים

 קטגוריית עסקים/תעשייה: מערכות

מוצרים המשמשים בפתרון: תריסים אקוסטים, משתיקי קול

אתגרים מיוחדים: דרישות אקוסטיקה מחמירות בפרויקט דגל, התאמת מידות מיוחדות ועמידה בלוחות זמנים קצרים.

תוצאות: עמידה בדרישות עם רמות רעש נמוכות ועמידה בדרישות האדריכליות.

בעיה

פרויקט הטיפול האקוסטי במערכות הקירור של הספרייה הלאומית, בניהול אלקטרה, הציב אתגרים ייחודיים. הפרויקט דרש רמות רעש נמוכות במיוחד, בהתאם לצורך של הספרייה בסביבה שקטה. קנה המידה הפיזי והסמלי של הפרויקט הצריך הקפדה על לוחות זמנים מדויקים ודרישות טכניות גבוהות, והיה צורך בפתרונות מותאמים אישית כדי להתגבר על מגבלות שטח ופתחים לא סטנדרטיים.

פתרון

הפתרון למערכות הקירור של הספרייה הלאומית תוכנן ובוצע בקפידה בשלושה שלבים מרכזיים:

עיצוב והנדסה בהתאמה אישית: בשיתוף פעולה הדוק עם משרד היעוץ האקוסטי , ח.נ.א שיכללה את עיצוב משתיקי הקול כך שיספקו רמה גבוהה עם עטיפה כפולה, המותאמת במיוחד כדי לעמוד בדרישות המחמירות של הפחתת הרעשים עבור הספרייה. גם תריסים אקוסטיים מיוחדים תוכננו כך שיתאימו לפתחים הבלתי סדירים המצויים בארכיטקטורה של הספרייה. כל רכיב תוכנן כדי להשתלב בצורה חלקה עם האסתטיקה של הספרייה, מה שהבטיח שהפונקציונליות של אמצעי הפחתת הרעש לא תיפגע מחד ותישאר אטרקטיבית מאידך.

ייצור מדויק: ח.נ.א ייצרה את הרכיבים האקוסטיים בטכניקות מתקדמות כדי לעמוד במפרטים המדויקים הנדרשים לפרויקט. המשתיקים בעלים העטיפה הכפולה נבנו כדי לספק הנחתת רעש מעולה, תוך שימוש בחומרים שנבדקו על עמידותם ויעילותם בהפחתת הרעש. תהליך הייצור היה במעקב צמוד על מנת להבטיח שכל המוצרים עומדים בסטנדרטים האיכותיים הדרושים לפרויקט בחשיבות ובנראות זו.

עמידה בזמנים: כדי לעמוד בלוחות הזמנים המחמירים של הפרויקט, ח.נ.א תיאמה באופן הדוק את זמני הייצור וההתקנה עם אלקטרה כדי להבטיח תהליך אספקה חלק ויעיל. צוותי ההתקנה הוכשרו במיוחד להתמודד עם המאפיינים הייחודיים של הטיפולים האקוסטיים, לרבות שילוב התריסים שתוכננו במיוחד לפתחים לא אחידים ובשיפועים מיוחדים. חיתוכי מצב קבועים ופגישות תיאום הבטיחו שהפרויקט יישאר במסלול מבלי לפגוע ברצף ההתקנה של כלל המערכות ובדרישות ניהול הפרויקט.

תוצאות

הטיפול האקוסטי במערכות הקירור והאיוורור של הספרייה הלאומית השיג תוצאות יוצאות דופן. בדיקות לאחר ההתקנה אישרו כי רמות הרעש הופחתו באופן משמעותי, ותאמו את דרישות המפרט הראשוני של הפרויקט. הספרייה השיגה את הסביבה השלווה הדרושה למבקריה, עם רמות קול נמוכות מספיק כדי לאפשר רמות ריכוז ולימוד וגם לייצר סביבה שקטה לסובבים את הספריה.

השילוב הויזואלי של המוצרים האקוסטיים הושג בצורה טובה, כשהמשתיקים והתריסים משתלבים בצורה חלקה עם הקו האדריכלי של הספרייה. הפונקציונליות של מערכות הקירור לא נפגעה מאמצעי הנחתת הרעש, ולא היו פשרות בכל הנוגע ליעילות בשל השינויים האקוסטיים. המשוב מהקבלן המבצע ומצוות הביקורת היו חיוביים באופן גורף, תוך שימת לב לשיפור הנוחות והשימושיות של חללי הספרייה.

סיכום

הפרויקט לטיפול אקוסטי במערכות הקירור בספרייה הלאומית זכה להצלחה מסחררת, והדגים את היעילות של פתרונות אקוסטיים מעוצבים בהתאמה אישית בסביבות רגישות. שיתוף הפעולה של ח.נ.א עם היעוץ האקוסטי והחברה המבצעת אלקטרה אפשר את הגשת פרויקט שעמד בכל הדרישות המחמירות של רמות הרעש והאסתטיקה שהציבה הספרייה. פרויקט זה משמש אמת מידה לטיפולים אקוסטיים דומים בעלי פרופיל גבוה, המציג את הפוטנציאל להשיג תוצאות מצוינות להפחתת רעש תוך שמירה על שלמות אדריכלית ויעילות תפעולית.

נכתב על ידי:
Mickie Resheff
הופק מאתר hna.co.il