טיפול אקוסטי בתחנות התת קרקעיות של הרכבת הקלה

פרויקט הטיפול האקוסטי לאחת עשרה תחנות תת קרקעיות של הרכבת הקלה הציב אתגרים משמעותיים. לכל תחנה מאפיינים ייחודיים אשר דרשו פתרונות מותאמים אישית. גודל המשתיקים היה מהגדולים שיוצרו אי פעם בארץ, וההתקנה בוצעה על ידי הקבלן אשר ביצע את התקנת המערכות בפרויקט.

פרויקט דגל אקוסטי – הקו האדום

הלקוח: מנוליד חירות בע"מ עבור – נת"ע

סוג תעשיה: תשתיות רכבת

מיקום: גוש דן – לאורך קו המסילה

 קטגוריית עסקים/תעשייה: תשתיות

מוצרים המשמשים בפתרון: משתיקי קול, קירות אקוסטיים, פאנלים אקוסטיים

אתגרים מיוחדים: ייצור כמות אדירה של גופים אקוסטיים למשתיקי קול, מגבלות לוגיסטיות בשטח, משתיקי ענק והתקנה מורכבת

תוצאות: רמות רעש בהתאם לדרישה, אספקה של מוצרים באופן עקבי ותקין במשך פרויקט רב השנים, התקנה סופית מאושרת

בעיה

פרויקט הטיפול האקוסטי לאחת עשרה תחנות תת קרקעיות של הרכבת הקלה הציב אתגרים משמעותיים. לכל תחנה מאפיינים ייחודיים אשר דרשו פתרונות מותאמים אישית. גודל המשתיקים היה מהגדולים שיוצרו אי פעם בארץ, וההתקנה בוצעה על ידי הקבלן אשר ביצע את התקנת המערכות בפרויקט.

פתרון

כדי להתמודד עם אתגרים אלו, יושמה גישה מקיפה ומותאמת בשלושה שלבים מרכזיים:

הערכה אקוסטית ועיצוב מותאם אישית: כל תחנה הוערכה בנפרד כדי להבין את הדרישות האקוסטיות הספציפיות שלה ע"י יועצי האקוסטיקה ומיזוג האויר. למרו תוכניות ראשוניות המצביעות על מבנה זהה, מדידות באתרים השונים גילו הבדלים מהותיים. בוצעו ניתוחים אקוסטיים מפורטים, ותוכננו עבור כל תחנה משתיקי ענק מותאמים למידות המדויקות. התאמה אישית זו הבטיחה שהאתגרים האקוסטיים הייחודיים של כל אתר יטופלו ביעילות. בשלב המקדים לבניית התחנות סיפקנו קירות אקוסטיים בהתאמה אישית לטובת שמירה על איכות חיי הדיירים הגרים בסביבה.

ייצור ובקרת איכות: ח.נ.א ייצרה את המחסומים והמשתיקים האקוסטיים לפי מפרטים מדויקים. בהתחשב במידות הגדולות של משתיקי הקול, נעשה שימוש בטכניקות הנדסיות מתקדמות וחומרים איכותיים על מנת להבטיח ביצועים מיטביים. אמצעי בקרת איכות קפדניים יושמו כדי לוודא שכל מוצר עומד בתקנים האקוסטיים המחמירים הנדרשים עבור סביבות רכבת תת-קרקעיות. תהליך קפדני זה הבטיח שכל הרכיבים מתאימים למטרה ומסוגלים להשיג את הפחתת הרעש הרצויה. בעקבות מגבלות לוגיסטיות בשטח, המשתיקים יוצרו ממודולים קטנים אשר אפשרו שינוע קל ויעיל בתוך הפירים והתחנות והתקנה יעילה בזמן המתאים.

תמיכה ופיקוח בהתקנה: מתוך הכרה במורכבות תהליך ההתקנה, העניקה ח.נ.א תמיכה ופיקוח נרחבים. הוכנו מדריכי התקנה מפורטים, ונציגי ח.נ.א היו במקום כדי לפקח על שלבים קריטיים של ההתקנה. תמיכה זו הבטיחה שהמחסומים והמשתיקים האקוסטיים הותקנו בצורה נכונה, על מנת למקסם את היעילות שלהם ולמנוע בעיות פוטנציאליות שנגרמות מהתקנה לא נכונה.

תוצאות

פרויקט הטיפול האקוסטי שיפר משמעותית את בקרת הרעש בתחנות הרכבת הקלה התת-קרקעיות. המחסומים האקוסטיים המיוחדים הפחיתו את הרעש ביעילות בשלבי הבנייה והחפירה, תוך צמצום הפרעות לאזורי מגורים ומסחר סמוכים. לאחר התקנתם, משתיקי הקול הגדולים הפחיתו משמעותית את הרעש ממערכות האוורור, ויצרו סביבה שקטה ונוחה יותר לנוסעים ולעובדים.

תכנון משתיקי הקול יועד לספק הנחתה אקוסטית מפתחי האוורור על מנת לאפשר המשך חיי שגרה שקטים בסביבת התחנות. הגישה המותאמת הוכיחה את עצמה כמוצלחת, התייחסה לדרישות הייחודיות של כל תחנה והתגברה על האתגרים שמציבים המבנים השונים שלהן. שיתוף הפעולה בין ח.נ.א לבין היועצים המקצועיים הביא לתהליך התקנה שבוצע היטב.

סיכום

הפרויקט לטיפול אקוסטי באחת עשרה התחנות התת קרקעיות של הרכבת הקלה היה מאמץ מורכב אך מוצלח. הגישה המותאמת של ח.נ.א והניסיון בפרויקטים מסוג זה, הכוללים הערכות מפורטות, ייצור בהתאמה אישית ותמיכה ייעודית בהתקנה, התייחסה ביעילות לאתגרים האקוסטיים המגוונים של כל תחנה. התקנת מחסומים אקוסטיים ומשתיקי ענק הביאה להפחתת רעש משמעותית, והגבירה את הנוחות והחוויה של הנוסעים והעובדים כאחד. הצלחת הפרויקט מדגישה את החשיבות של פתרונות מותאמים ותמיכה מקצועית בפרויקטים רחבי היקף של טיפול אקוסטי.

זהו השלב הראשון מבין מספר שלבים של קווי הרכבת הקלה בגוש דן ואנו בח.נ.א מצפים להתקדמות בקווים הבאים על מנת ללוות את הפרויקט גם בתחנות הבאות.

 

נכתב על ידי:
Mickie Resheff
הופק מאתר hna.co.il