מגדל העיר הלבנה – שקט יוקרתי

השתקת מערכות מיזוג ומכונות בבניין יוקרה בתל אביב מספקות שקט לשכנים- יצירתיות וייצור מותאם אישית למידות הפרויקט המורכב והייחודי

השתקת מערכות מיזוג ומכונות בבניין יוקרה בתל אביב מספקות שקט לשכנים- יצירתיות וייצור מותאם אישית למידות הפרויקט המורכב והייחודי

סוג תעשיה: גג טכני וחדר מכונות

מיקום: נווה צדק תל אביב

קטגוריית עסקים/תעשייה: תעשייה

מוצרים המשמשים בפתרון: תריסים אקוסטיים מתוצרת IAC, פרגולה אקוסטית

אתגרים מיוחדים: טיפול בפתחים לא מרובעים ולא אחידים, סטנדרט גבוה לבניין יוקרה.

תוצאות: הפחתת רעש משמעותית יחד עם מוצר אטרקטיבי.

פרטי לקוח:

שם הלקוח: שותפות נווה צדק על הים

מיקום: נווה צדק תל אביב

תעשייה: מגורים

 הבעיה

חוות הצ'ילרים ממוקמת במפלס גג נמוך ומהווה מטרד רעש לדירות במגדל המגורים הממוקמות מעל החווה ובצמוד לה. מערכות מיזוג אוויר נוספות אשר מוקמו על הגג טכני של המגדל מייצרות רעש מטריד לקומות העליונות ולסביבה. הפרויקט הינו אחד הפרויקטים היוקרתיים בתל-אביב ודרש פתרונות אקוסטיים בסטנדרט ארכיטקטוני גבוהה מותאם לפרויקט. הבניין, הממוקם באזור עירוני צפוף, היה בעל פתחי גג לא אחידים והוקף בבתי מגורים יוקרתיים שהרעש המתמיד הפריע לדייריהם. בנוסף, היו מגבלות מקום משמעותיות אשר לא אפשרו התקנת משתיקי קול סטנדרטיים.

פתרון

כדי לטפל בבעיות הרעש ח.נ.א הובילה בשיתוף פעולה עם הנהלת הפרויקט, יועץ האקוסטיקה ויועץ מיזוג האוויר תכנית טיפול אקוסטית מקיפה הכוללת התקנת פרגולות אקוסטיות ותריסים אקוסטיים.

הערכה ועיצוב אקוסטיים: נערך סקר אקוסטי מפורט כדי לזהות את מקורות הרעש העיקריים והשפעתם על הסביבה הסובבת. הסקר העלה כי פתחי הגג הלא אחידים הגבירו את הרעש מהמכונות. על סמך הממצאים הוצע עיצוב מותאם המשלב פרגולות אקוסטיות ותריסים אקוסטיים. הפרגולות תוכננו לכסות את כל שטח הגג הטכני הנמוך, תוך הפחתת העברת הרעש כלפי המגדל הצמוד. תריסים אקוסטיים הוצבו באופן אסטרטגי מסביב למכונות כדי לספוג ולהסיט גלי קול.

התקנת פרגולות אקוסטיות: הפרגולות האקוסטיות הותקנו מעל הגג הטכני. מבנים אלה לא רק סיפקו מראה אסתטי אלא גם הפחיתו משמעותית את ההתפשטות הרעש אל המגדל הצמוד. העיצוב כלל יחידות צורניות כדי להתאים את פתחי הגג הלא אחידים, מה שמבטיח אפקט הפחתת רעש אחיד על פני הגג כולו וניצול מירבי של הפתחים לזרימת אוויר תקינה של המערכות.

שילוב של תריסים אקוסטיים: מסביב למכונות הותקנו תריסים אקוסטיים, מתוצרת חברת IAC אותה חברת ח.נ.א מייצגת בישראל מזה למעלה מ-30 שנים מותאמים למקורות רעש ספציפיים כגון יחידות מיזוג אוויר, מאווררים ומשאבות. נבחרו דגמים מבנה ייחודי שצמצם משמעותי את מפל הלחץ על יחידות המיזוג תוך שמירה על הביצועים האקוסטים הנדרשים.

תוצאות

יישום תכנית הטיפול האקוסטי הביא לשיפור ניכר ברמות הרעש. מדידות לאחר ההתקנה הראו הפחתה משמעותית ברעש, עם ירידה של כ- 15 דציבל באזורים המושפעים ביותר. הפרגולות האקוסטיות מיזערו למעשה את העברת הרעש אל המגדל הצמוד, בעוד שהתריסים שהותקנו בפתחי הקירות טיפלו בפיזור האופקי. דיירי בניין היוקרה והנכסים הסמוכים דיווחו על הפחתה ניכרת בהפרעות הרעש, מה שהוביל לשיפור סביבת המגורים.

יתר על כן, האינטגרציה האסתטית של הפרגולות האקוסטיות הוסיפה לאטרקטיביות החזותית של הבניין, והדגימה כי שיפורים פונקציונליים יכולים גם לשפר את היופי האדריכלי. הפרויקט לא רק ענה אלא עלה על ציפיות התושבים והנהלת הבניין, והוכיח את האפקטיביות של שילוב פרגולות אקוסטיות ותריסים אקוסטיים בניהול בעיות רעש מורכבות.

סיכום

הטיפול האקוסטי הייחודי לגג הטכני הרועש וחוות הצ'ילרים של בניין המגורים היוקרתי טיפל בהצלחה בבעיות הרעש שנגרמו ממכונות כגון יחידות מיזוג אוויר, מאווררים ומשאבות. באמצעות הערכה אקוסטית מפורטת והתקנה אסטרטגית של פרגולות ותריסים אקוסטיים, השיג הפרויקט הפחתה משמעותית ברמות הרעש ואפשר עמידה בתקני הרעש. יישום פתרונות אלו הביא לסביבה שקטה ונעימה יותר לתושבים, והעלתה את איכות חייהם. הפרויקט עומד כעדות ליעילותם של הטיפולים האקוסטיים המותאמים של ח.נ.א במסגרות מגורים עירוניות, המשלבים פונקציונליות, שמירה על פעולה תקינה של כל המערכות ובעמידה בדרישות האסתטיות.

נכתב על ידי:
Mickie Resheff
הופק מאתר hna.co.il