ח.נ.א מספקת מעטפת אקוסטית לגג בניין ברודקום

שיתוף הפעולה המנצח בין IAC וח.נ.א עיצב מחדש את הנוף האקוסטי של קמפוס האוניברסיטה.

שילוב מנצח: הדיוק של ח.נ.א בשילוב התריסים האקוסטיים יוצר מהפך בגג הטכני של בניין ברודקום

שם הלקוח: תדהר (עבור ברודקום). יועץ אקוסטי: ע. לבני.

סוג התעשייה: ייזום ובנייה.

מיקום: הפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב.

קטגוריית עסקים/תעשייה: קמפוס השכלה גבוהה ומחקר.

מוצרים המשמשים לפתרון: תריסים אקוסטיים מותאמים אישית של חברת IAC בייצור ברישיון של חברת ח.נ.א, קירות מיסוך מפאנלים אקוסטיים + דלתות אקוסטיות בתכנון וייצור של חברת ח.נ.א וחיפוי אדריכלי מרשת אלומיניום אקספנדד בייבוא מיוחד של חברת ח.נ.א.

תוצאות: הנוף האקוסטי של קמפוס האוניברסיטה: הפחתת רעש מרשימה של25dB  בעזרת הקיר האקוסטי ו-14dB בעזרת התריסים האקוסטיים; סביבה שקטה, ועמידה בתקנות אקוסטיקה מחמירות.

הבעיה

בעקבות תכנון הקמתו של מבנה חדש בקמפוס האוניברסיטה נוצר פוטנציאל למוקד רעש חדש בסביבה. גג המבנה תוכנן להכיל את המערכות התפעוליות של הבניין, ואלו היו יכולות להפריע למבנים הסמוכים ולסביבה השקטה של הקמפוס. פוטנציאלית, הרעש המציק עלול היה להפריע להרצאות, לאזורי לימוד, למעבדות מחקר ולמשרדים. לכן, היה צורך בפתרון מקיף שלא רק יתמודד עם סוגיית הרעש, אלא גם יעמוד בדרישות האסתטיות והרגולטוריות (של משרד האדריכלים, עיריית תל אביב והמשרד להגנת הסביבה).

הפתרון

תרומתה של ח.נ.א לפרויקט: ח.נ.א, בעלת מוניטין עשיר כמבצעת פרויקטים בדייקנות, הובילה את יישומו של פתרון מושלם לדרישות האקוסטיות והאדריכליות בשטח. הפתרון כלל תכנון, ייצור והתקנה של רפפות אקוסטיות מותאמות של חברת IAC אשר תוכננו בקפידה עבור יחידות המיזוג. כל זאת תוך תכלול הדרישות האווירודינמיות והאקוסטיות. נוסף על כך, המבנה האקוסטי המקיף שתוכנן כלל מאות מטרים רבועים של פאנלים אקוסטיים וחיפוי אדריכלי מרשתות אלומיניום אקספנדד בייבוא מיוחד מאנגליה.

הבחירה של תדהר בח.נ.א: המוניטין של ח.נ.א כמספקת עבודה מדויקת, העמידה בסטנדרטים הגבוהים ביותר, וכן העבר העשיר של ביצוע פרויקטים ללא רבב – כל אלה הפכו אותנו לבחירה הטבעית להקמת הבניין החדשני בקמפוס האוניברסיטה. היכולת שלנו לשלב בצורה חלקה פתרונות פונקציונליים מבלי לפגוע בשלמות האדריכלית של הקמפוס מילאה תפקיד מרכזי בתהליך קבלת ההחלטות של הלקוח.

הפתרון הנבחר: חברת תדהר יחד עם משרד האדריכלים זרחי ומשרד הייעוץ ע. לבני בחרו בפתרון האקוסטי המקיף של ח.נ.א, המבטא, בין השאר, את יכולתה לתת מענה נרחב ועמוק. הרפפות האקוסטיות המותאמות של IAC, הדלתות והפאנלים האקוסטיים, וכן חיפוי האלומיניום יוצרו והותקנו בקפידה כדי להבטיח הפחתת רעש אופטימלית יחד עם חזות נקייה ואטרקטיבית.

 יישום הפתרון: הביצוע של ח.נ.א היווה הדגמה קלאסית של תכנון מדויק, ייצור מושלם והתקנה חלקה. הפאנלים והרפפות האקוסטיות הוצבו בצורה אסטרטגית כדי לייעל את הפחתת הרעש, וזאת ללא פגיעה בזרימת האוויר של המערכות. לבסוף, חיפוי האלומיניום שולב גם הוא בצורה חלקה ותרם מבחינה פונקציונלית ואסתטית כאחד.

תוצאות

יתרונות מדידים: הביצוע המדויק של ח.נ.א בשילוב המוצרים השונים (כולל זה של IAC) הביא להפחתה משמעותית בזיהום הרעש בערכים של עד 25dB. הפרויקט עמד בדרישות הרגולטוריות והציג את האפקטיביות של היישום של ח.נ.א. בזכות כל זאת, כיתות, חללי לימוד ומשרדים יחוו שינוי טרנספורמטיבי, ויזכו בסביבה מתאימה ללמידה, מחקר ועבודה.

השפעה אסתטית ואדריכלית: המומחיות של ח.נ.א מתרחבת מעבר להפחתת רעש. חיפוי האלומיניום הבולט מבחינה ארכיטקטונית הפך את הגג למוקד אטרקטיבי אשר משתלב בצורה חלקה עם המבנים החדישים של הקמפוס. הפרויקט מראה כיצד הביצוע של ח.נ.א יכול לשפר לא רק היבטים פונקציונליים, אלא גם את האסתטיקה הכללית של החלל, ולתרום לשקט הנפשי של מזמיני הפרויקט.

שיקולים סביבתיים: המחסומים האקוסטיים שיושמו בידי ח.נ.א תרמו להפחתת הרעש הסביבתי, תוך התאמה למחויבות של האוניברסיטה לקיימות ולשמירת הסביבה. הדבר הוכיח את קיומה של גישה הוליסטית המביאה בחשבון שיקולים סביבתיים בהתאם לערכי האוניברסיטה.

סיכום

שיתוף הפעולה המנצח בין IAC וח.נ.א עיצב מחדש את הנוף האקוסטי של קמפוס האוניברסיטה. הדיוק יוצא הדופן של ח.נ.א במהלך ביצוע הפתרון האקוסטי החדשני, בשילוב IAC, מציב סטנדרט חדש לטיפול במערכות במוסדות אקדמיים. הצלחה זו לא רק הפחיתה את החשש מרעש מיידי, אלא הראתה כיצד מחויבות לביצוע מדויק יכולה להעלות את הפונקציונליות והאסתטיקה הכוללת של הסביבה הבנויה. חברת תדהר, ברודקום ואוניברסיטת תל-אביב נהנות כעת מיצירת מופת אקוסטית הנושאת את סימן ההיכר של הדיוק של ח.נ.א ושל מחויבותה למצוינות. תיאור מקרה זה מהווה עדות לכוחם הטרנספורמטיבי של פתרונות שיתופיים, וח.נ.א תופסת בו את מרכז הבמה ומראה מצוינות וביצוע מדויק.

נכתב על ידי:
Mickie Resheff
הופק מאתר hna.co.il