פתרון אקוסטי מקיף לאולפני התאגיד החדישים

מצוינות אקוסטית בשידור בירושלים

ח.נ.א מספקת פתרון אקוסטי מקיף עבור האולפנים החדישים של תאגיד השידור

שם הלקוח: תאגיד השידור הישראלי.
סוג התעשייה: אולפני רדיו וטלוויזיה.
מיקום: אולפני תאגיד השידור בירושלים.

קטגוריית עסקים/תעשייה: שידור/מדיה.

מוצרים המשמשים בפתרון: דלתות אקוסטיות בעלות ביצועים גבוהים של IAC, חלונות אקוסטיים בעלי ביצועים גבוהים של ח.נ.א, בולמי רעידות לרצפות צפות ותעלות מושתקות.

תוצאות: הפחתת רעש יוצאת דופן עם דלתות אקוסטיות (50dB) וחלונות (54dB) התורמים לתנאי שידור אופטימליים.

הבעיה

תאגיד השידור הישראלי התמודד עם אתגר קריטי של בניית קריית אולפנים חדשה ראשונה מסוגה בירושלים. הצורך בתנאים אקוסטיים אופטימליים היה בעל חשיבות עליונה בפרויקט, שכל מהותו היא אקוסטיקה, והמטרה הייתה להבטיח עמידה בתקני השידור הגבוהים ביותר. האתגר כלל הפחתת רעשים חיצוניים ויצירת סביבות אקוסטיות אטומות לרעש בתוך האולפנים המאפשרות איכות הקלטה ושידור מיטבית.

הפתרון

דלתות אקוסטיות של IAC: גם הפעם שיתפה ח.נא. פעולה עם IAC כדי ליישם פתרון חדשני, וכך יוצרו למעלה מ-60 דלתות אקוסטיות בעלות ביצועים גבוהים עם אטמים מגנטיים. דלתות אלו, שתוכננו על ידי IAC, מפחיתות את הרעש ב-50dB, דבר המספק את הבידוד הדרוש עבור האולפנים. ח.נ.א, בעבודה מקצועית,  ייבאה והתקינה את הדלתות הללו תוך הקפדה על הפרטים הקטנים. הדלתות יוצרו ללא אמצעי נעילה ועם מנגנון סגירה שקט כך שניתן להיכנס לאולפן תוך כדי שידור ללא הפרעה.

חלונות אקוסטיים של ח.נ.א: מעבר לדלתות, ח.נ.א הובילה תכנון, ייצור והתקנה של למעלה מ-60 חלונות אקוסטיים בעלי ביצועים גבוהים בשלל מידות, וכך הושג שיפור נוסף בבידוד. חלונות אלו, המפחיתים בצורה מרשימה את הרעש ב-54dB, הוסיפו שכבה נוספת של מצוינות לסביבת השידור בירושלים.

בולמי רעידות: מתוך הכרה בחשיבות של סביבה נטולת רעידות, סיפקה ח.נ.א תושבות מיוחדות נגד רעידות עבור רצפות הסטודיו. תושבות אלו הבטיחו כי רעידות, בין שממקורות חיצוניים ובין שמציוד פנימי, ייבלמו, ובכך השתפרה סביבת ההקלטה והשידור.

תעלות מושתקות: ח.נ.א ייצרה וסיפקה מקטעי תעלות, המשמשות כמשתיקי קול, בתוך תעלות אספקת האוויר כדי למנוע זליגה של רעש מפריע לתוך האולפנים מהמסדרונות המקיפים אותם וממערכות המיזוג.

תוצאות

דלתות אקוסטיות: הדלתות האקוסטיות בעלות הביצועים הגבוהים של IAC, שיובאו והותקנו בקפידה על ידי ח.נ.א, הביאו להפחתה משמעותית של הרעש החיצוני. האולפנים מתהדרים כעת בסביבה המתאימה להקלטה ושידור אופטימליים ועומדים בסטנדרטים בינלאומיים ברמות הגבוהות ביותר.

חלונות אקוסטיים: התכנון וההתקנה של החלונות האקוסטיים בעלי הביצועים הגבוהים של ח.נ.א שיפרו משמעותית את בידוד הרעש הכולל של האולפנים. עם הפחתת רעש של 54dB, תורמים החלונות ליצירת מרחב מבוקר מבחינה אקוסטית ומאפשרים מצוינות בתנאי השידור.

בולמי רעידות: יישום בולמי רעידות מיוחדים הבטיח שסביבת האולפן תישאר נקייה מזיהום רעש מכני, גורם קריטי בשמירה על ניקיון השמע בהקלטות. שכבת דיוק נוספת זו תרמה אף היא להצלחת הפרויקט.

סיכום

שיתוף הפעולה בין ח.נ.א ותאגיד השידור בהקמת האולפנים החדשים בירושלים ניצב כעדות להנדסה מדויקת בתחום האקוסטיקה. ההתקנה המוצלחת של למעלה מ-60 דלתות אקוסטיות בעלות ביצועים גבוהים, 60 חלונות אקוסטיים ושילוב בולמי רעידות – כל אלה עושים את האולפנים למוקד אקוסטי למצוינות בשידור ולמופע אסתטי מרשים.

תאגיד השידור הישראלי (IBA) יכול כעת להתהדר במתקנים החדישים הללו, אשר משלבים הן את הפתרונות האקוסטיים החדשניים של IAC והן את אלו של ח.נ.א. כיום, אולפנים אלה מציבים רף גבוה חדש בישראל. פרויקט זה לא רק עמד באתגרים האקוסטיים שהציבו דרישות השידור, אלא עלה על הציפיות וסיפק לתאגיד השידור אולפנים המאפשרים איכות קול גבוהה בלב ירושלים. ח.נ.א ממשיכה כל העת לספק מצוינות בהנדסה אקוסטית, ושיתוף הפעולה עם התאגיד הוא דוגמה נוספת לאופן שבו פתרונות כוללים יכולים להגדיר מחדש את הסטנדרטים של סביבות שידור.

נכתב על ידי:
moshik benshlomo
הופק מאתר hna.co.il