מסתורי מזגנים חדישים לבנייני מגורים בהוד השרון

פתרונות אקוסטיים מותאמים לשקט עירוני

הרמוניה בהוד השרון: אשטרום מגדירה מחדש את בנייני המגורים עם מסתורי מזגנים חדשניים

שם הלקוח: חברת אשטרום

סוג התעשייה: ייזום ובנייה

מיקום: הרמוניה בהוד השרון

קטגוריית עסקים/תעשייה: מגדלי מגורים.

מוצרים המשמשים בפתרון: תריסים אקוסטיים מיוחדים המשמשים כמסתור מזגנים אקוסטי.

 תוצאות: הנחתת רעש בכיוון השכנים בעזרת יחידות מסתור אקוסטי המאפשרות זרימת אוויר חופשית עם התנגדות מינימלית.

הבעיה

חברת אשטרום הובילה פרויקט להקמת שני בנייני מגורים בהוד השרון, במטרה לספק חוויית מגורים שלווה. במסגרת זו עלה אתגר אקוסטי מרכזי של ניהול הרעש שנוצר ממעבי המזגנים בכל קומה. אתגר זה חייב פתרון המאזן בין אפקטיביות אקוסטית לשיקולים מבניים.
האתגרים המשמעותיים היו התאמת התריסים למידות הפתחים והשינוע של התריסים באתר.

הפתרון

רפפות אקוסטיות מיוחדות: ח.נ.א, בשיתוף משרד הייעוץ האקוסטי מ.ג יועצים, תכננה רפפות מיוחדות להתקנה אנכית מול כל יחידת מיזוג בכל קומה. רפפות אלו עוצבו בקפידה כדי להסיט ולחסום רעש, מה שמבטיח דו-קיום שלֵו לדיירי הבניין.
אישור חוזק מבני: אחד האתגרים שניצבו בפני ח.נ.א היה קבלת אישור לחוזק המבני של הרפפות. ח.נ.א עבדה בשיתוף פעולה הדוק עם אשטרום ועם אדריכל הפרויקט כדי להבטיח שהרפפות לא רק יעמדו בדרישות האקוסטיות, אלא גם בתקני בטיחות. התריסים יוצרו משני חלקים כדי לייצר חוזק מבני, וחוברו לפתחים בעזרת מסילות מיוחדות שיוצרו בלעדית עבור הפרויקט.
ייצור אחיד: כמו בכל פרויקט בנייה, קשה מאוד להגיע לרמת דיוק גבוהה בעבודות יציקה, ולכן כל פתח בכל קומה היה שונה מעט ממשנהו. כדי להתגבר על המכשול הזה הטמיעה ח.נ.א תהליך ייצור מיוחד אשר נתן את הגמישות המתאימה להתקנה בשטח.

התוצאות

הפחתת רעש והגברת השלווה: התקנת הרפפות האקוסטיות המיוחדות הפחיתה בהצלחה את הרעש שנוצר מיחידות מיזוג האוויר בכל קומה. בזכות הכיווניות של שלבי התריס נוצרת חסימת רעש בכיוון חלונות השכנים, אך לא חלה פגיעה בפעילות המעבים. כעת יוכלו הדיירים ליהנות מסביבת מגורים שלווה ללא הפרעות מהיחידות השכנות.
שלמות מבנית: הרפפות לא רק עמדו ביעדים האקוסטיים, אלא גם קיבלו אישור לחוזק המבני שלהן מאדריכל הפרויקט. הצלחה כפולה זו הדגישה את היעילות של ח.נ.א במתן פתרון המשלב ביצועים אקוסטיים ואמינות מבנית כאחד.
הגנה מפני ציפורים: עם סיום העבודה עלה אתגר נוסף: חדירה של ציפורים דרך התריסים ובניית קינים בתוך המסתורים. ח.נ.א סיפקה פתרון בתצורה של רשת נגד ציפורים אשר הותקנה לאורך כל המבנה וכעת מספקת את ההגנה הדרושה.

סיכום

המחויבות של חברת אשטרום להעצמת חוויית המגורים בהוד השרון הובטחה בזכות שיתוף הפעולה עם ח.נ.א. הגישה החדשנית של הפחתת רעש באמצעות רפפות אקוסטיות בעיצוב מיוחד הגדירה מחדש את המגורים העירוניים בשני בנייני המגורים.
ההתגברות על אתגרים הקשורים לאישור אדריכלי של חוזק מבני ולפתחים מגוונים והדיוק של ח.נ.א בייצור ובהתקנה מבטאים את יכולת ההתאמה ואת המחויבות של החברה לספק פתרונות יעילים. מקרה בוחן זה הוא עדות לשילוב חלק בין חדשנות אקוסטית לשיקולים אדריכליים, התורם לסביבת מגורים הרמונית ושלווה עבור דיירי בנייני המגורים של אשטרום בהוד השרון.

נכתב על ידי:
moshik benshlomo
הופק מאתר hna.co.il